Zeer slechte ervaring – niet aan te raden
Mijn ervaring met Rentacar was ronduit teleurstellend van begin tot eind.
Ik had een wagen geboekt en kreeg te horen dat de allerlaatste beschikbare auto in Limburg in hun depot in Sint-Truiden stond. Een familielid heeft me daar afgezet – wat geen kleine moeite was, aangezien die persoon meteen moest doorrijden naar zijn werk. Na het papierwerk te hebben afgehandeld, ben ik samen met de medewerkster naar de auto gegaan (een Audi A1) om deze grondig te inspecteren op schade.
Tot daar ging alles nog goed, maar nog voor ik de parking afreed, ging het storingslampje al branden. De auto was defect en moest ter plaatse blijven. De medewerkster was duidelijk beschaamd en belde haar baas. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik een andere wagen mocht ophalen in Hasselt.
Hoe ik daar moest geraken? Dat moest ik zelf maar uitzoeken – geen hulp, geen compensatie. Ik heb dus maar het openbaar vervoer genomen. Meer dan 2 uur later kwam ik aan in Hasselt, waar men van niets wist. Ze weigerden me te helpen tot ik uiteindelijk, na veel aandringen, de baas zelf aan de lijn kreeg. Hij excuseerde zich en gaf opdracht om me alsnog een wagen mee te geven – pas na meer dan een uur aandringen.
De service in Hasselt stond in schril contrast met die in Sint-Truiden. Geen inspectie van de wagen, geen uitleg, en de auto was bovendien nog erg vuil – duidelijk een haastige noodoplossing. Begrip had ik nog, maar intussen was ik al een volledige werkdag kwijtgeraakt (ik moest normaal van 14u tot 22u werken, wat ik heb moeten afzeggen door hun fouten).
Bij teruggave had ik de auto netjes gewassen. Door het vuil dat er oorspronkelijk op zat, werd pas dan een kras op de achterbumper zichtbaar. De medewerkster (die slecht verstaanbaar was) zei zélf dat ze wist dat ik die kras niet veroorzaakt had. Er werd verder niets over gezegd en ik mocht vertrekken.
Tot ik plots – in mijn spamfolder – een mail terugvond van Rentacar waarin ze 270 euro aanrekenden voor die kras. Volgens hen zou het contract bindend zijn en moest ik dus maar betalen. Geen uitleg, geen eerlijkheid.
Kortom: slechte communicatie, geen klantvriendelijkheid, geen verantwoordelijkheid nemen bij fouten en onterecht kosten aanrekenen. Ik raad dit bedrijf dan ook ten zeerste af en zal er zelf nooit nog gebruik van maken.
Sterke punten
Eigenlijk geen
Zwakke punten
Zelfs voor zwakke punten komen ze niet in aanmerking